Bachelor i serviceledelse og markedsføring

Ønsker du å jobbe med markedsføring, service og kunderelasjoner? Bachelor i serviceledelse og markedsføring kvalifiserer deg til å jobbe som mellomleder og leder i handels- og servicenæringen.

Studiested
Rena
Studiet varer
3 år
Studieform
Heltid
Studiepoeng
180
Undervisningsspråk
NO
Oppstart
August
Pris
Semesteravgift
Ordinær søknadsfrist
15. apr. 2024
Søknadsfrist
15. apr. 2024
Engasjerte studenter ser på foreleser. De smiler og har laptopene oppe på bordet fremfor seg.

Om utdanningen

Bachelor i serviceledelse og markedsføring er skreddersydd for mellomlederstillinger i handels- og servicenæringen. Dyktige medarbeidere og ledere som jobber med kunderelasjoner og tar i bruk ulike digitale arbeidsformer for å yte service er ettertraktet i dagens arbeidsmarked. I studiet vil du blant annet tilegne deg kunnskap om serviceledelse, økonomi, kunderelasjonsledelse, markedsføring, personalledelse og digitalisering. Sistnevnte byr på flere muligheter for næringslivet, og tas med i nærmest alle emner innen markedsføring og serviceledelse.

Mye erfaringsutveksling

Vi er alene om å tilby et slikt studium blant statlige høgskoler og universiteter. En god blanding av studenter med ulik bakgrunn gir gode muligheter for erfaringsutveksling.

Jobbmuligheter

Bachelor i serviceledelse og markedsføring kvalifiserer til mellomlederstillinger i handels- og servicenæringen og til stillinger innen markedsføring/digital markedsføring, kunderelasjonsledelse og salg.

Ved hjelp av prosjektarbeid og praksis vil du kunne bygge et faglig nettverk for videre karriere i bransjer eller virksomheter du ønsker å jobbe i etter endt studium.

Våre studenter har blitt rekruttert til stillinger som key account manager, CRM-rådgiver, butikkleder, grossist, personalleder, studieveileder, markedsføringsrådgiver, kulturhusleder og mange andre spennende jobber.

Søknadsfrist og opptak

15. april er søknadsfristen for deg med norsk, nordisk og utenlandsk utdanning.

1. mars er søknadsfristen for søknad om tidlig opptak, særskilt vurdering eller søknad om realkompetanse.

Opptakskravet er generell studiekompetanse eller opptak på bakgrunn av realkompetanse

Y-veien
For søkere som har fullført og bestått vitnemål samt fagbrev innen salg, service og reiseliv, med fordypning innen reiselivsfaget, salgsfaget eller service- og administrasjonsfaget kvalifiserer for opptak via Y-veien. Vi tar ikke opp søkere med fagbrev i sikkerhetsfaget. Søknader registreres direkte i høgskolens lokale opptak.

Når du søker på lokalt opptak skal du trykke "Søk studiet" for så å logge deg inn og velge kortere studier, halvårsstudier, norsk språk og y-veien. Videre velges studiekode 2053. Husk å trykke på knappen "+ Legg til".

Les mer om søknad og opptak

Samordna opptak eller lokalt opptak?

Søkere med generell studiekompetanse må søke studiet via samordna opptak her.

Søkere som søker via y-veien må søke via lokalt opptak her.

Poenggrenser 2023

Ordinær kvote: Alle kvalifiserte
Kvote for førstegangsvitnemål: Alle kvalifiserte
Kvoter og poenggrenser kan du lese om her

Hva koster det?

Du må betale semesteravgift hvert semester. Mer om semesteravgift.

Studieplaner og emner

I studieplanen finner du informasjon om studiet med blant annet oversikt over emner, læringsmål og vurderingsformer. Velg studieplanen for det året du begynte på studiet for å finne informasjonen som gjelder for deg.

Så du etter en annen studieplan? Søk etter den i studieplan- og emnesøket.

Praksis

Praksis tilbys som valgemne.

I tillegg vil bedriftsbesøk og gjesteforelesere danne utgangspunkt for praktiske oppgaver og interaktive læringsformer i flere emner. Interaktive læringsformer kombinert med oppmøteplikt er integrert i de aller fleste emner innen serviceledelse og markedsføring. 

Utveksling

Som student har du en unik mulighet til å reise på utveksling i fjerde semester.
Et utvekslingsopphold vil gi deg minner for livet, i tillegg til internasjonal erfaring og kompetanse, som øker dine sjanser i arbeidsmarkedet.

Gå til vårt destinasjonssøk for å se dine muligheter.

Videre utdanningsmuligheter

Studiet kvalifiserer for videre studier på masternivå i inn- og utland. Høgskolen i Innlandet tilbyr flere aktuelle masterutdanninger innenfor økonomi, ledelse og innovasjon. Bachelor i serviceledelse og markedsføring kvalifiserer for eksempel til opptak til Master i økonomi og ledelse spesialisering i markedsføringsledelse (MØLed) og Master i offentlig ledelse og styring (MPA). Du kan også velge blant mange videreutdanninger.

Studenthistorier

  • Søkte seg inn via Y-veien 18. nov. 2021 10:05

    Sebastian var på utkikk etter et studium han kunne komme rett inn på med arbeidserfaring. Valget falt på bachelor i serviceledelse og markedsføring.

Ta kontakt

Har du spørsmål om søknad og opptakskrav kan du kontakte vårt opptakskontor på opptak@inn.no eller telefon 62 43 00 04.


Har du andre spørsmål om studieprogrammet kan du ta kontakt med Handelshøgskolen Innlandet på handelshogskolen@inn.no eller telefon 62 43 05 10, eller noen av våre ansatte.

Bilde av Camilla Heier Haukåssveen
Studieveileder
Bilde av Anne Britt Svensrud
Studieprogramansvarlig